Tuesday, February 20, 2007

Påsk kort en gammal tradition




















Påsk Kort, det sysslade jag ( den lilla tjejen) med redan 1974 med vår kära norrköpings fillials VillaNOOR( den långa tjejen)

Tänkte utmana er "Pinglor" på att göra ett retro 70 tals påskkort ja ni vet grilliga petraso färger...



Inlämning senast skärtorsdagen på min mail så lägger jag upp dom här på vår Blogg.... Är det någon av pinglorna i Norrköpings filialen som vill deltaga eller någon annan i cyber space så är det Super Roligt!

16 comments:

Camilla said...

Kul idé! Men hjälp, va svårt! Ska ge det är tappert försök men får nog gå på pappersjakt först!

Petraso said...

det är ju mässa snart....

Hjördis said...

Kul utmaning...hmm får nog åxo leta papper på mässan...

Karma said...

ojoj, kul men svårt men jag hoppas kunna få till något!

Anonymous said...

Från Rossanna
Vad kul....spännande.
Risken är väl att man får sån prestations ångest. Äh, det ordnar sig. Kuligt ändå. kRAM

Petraso said...

Ni ska ine ha ångest för detta....
Titta bara i era gamla baby album så ordnar det sig vi är ju 70 talister hela bunten.... har redan lagt upp lite inspiration i min egen blogg åt er och jag har ett riktigt riktigt 70 tals kort på G

Anonymous said...

Fick just mail från VillaNoor om denna fantastiska utmaning....men...detta betyder ju att vi måste ÅSTADKOMMA något också på vår pysselträff i kväl *asg* i vanliga fall blir det ju btára halvfärdiga kort. Yngla brukar ju iofs vara ihärdig :)

Anonymous said...

Åh så kul! Kan knappt vänta till kvällen, pysselcentrum jobbar på högvarv...

Petraso said...

Visste att jag kunde lita på Norrköping tjejerna!

Ska bli så spännande att få se vad ni gör.... Givetvis så får man lägga upp bilderna innan i andra forum!

Linda Muhr said...

Varför bor jag på fel ställe???!!!

Jag vill ju vara med er tjejer!;-)

Petraso said...

Men du kan få bli filial pingal Linda.... men du kan ju mingla med oss i helgen ... vi kommer ju till Arken

Petraso said...

Muhren du är väl med på utmaningen!
Det behöver man inte bo i kungälv för....

Petraso said...

Yngla har full gjort Utmaningen och laddat upp ett riktigt 70 tals påsk kort på Scrappiz..... kom igen det är gåt om tid men det komer mera utmaningar......och MÄSSOr då nyheterna ska av handlas

Petraso said...

VilaNoor har nu också gjort utmaningen så kom igen tjejer.....

Linda Muhr said...

Jag hakar på..så klart!

kram Linda

Petraso said...

Super kul linda!
ser fram emot ditt bidrag....
Ska bli kul att träffa dig igen till helgen och Paradise också... Ja alla min härliga scrappizar...
Man får sådan energi.... kommer väl inte hinna med cropen för jag kommer ev tillbringa natten med Bosse.....