Friday, February 16, 2007

Nästa träff är hos....

Malin Hjördis. Eftersom vi snart ska på mässa i Göteborg så passar vi på att ha en träff efter det. Mässan äger rum 3-4 mars i Arkens mässlokaler och vår träff blir den 7 mars. Det är ju alltid kul att träffas när vi har införskaffat massa nytt härligt pyssel att frossa i!

VAD SÄGS OM EN UTMANING TILL NÄSTA TRÄFF?
Jag föreslår att var och en av oss packar ihop ett litet paket till vad som behövs till ett kort. Värdinnan delar sedan ut ett paket till oss var och vi ska tillverka ett kort från detta.

PRIS UTDELAS
Kortet ska vara klart när kvällen är slut (Bara det är ju en utmaning i sig för somliga, inga namn nämnda...*ler*) och pris utdelas! Alla har vi några dubbletter eller så som vi kan avvara och samla ihop till ett pris till vinnaren? En liten bit band...några knappar...ett mönstrat papper, chipbord vad som helst. Äran är det viktigaste! Vad tycker ni?

VAD SKA INGÅ I PAKETET?
Nu när ni godkänt mitt förslag på utmaning så tillägger jag vad som ska ingå i paketet.
Förrutom egen vald stämpel, fästmaterial, fluid chalk, penna och liknande så får man endast använda det som finns med i paketet, dvs:
  • 1/2 Cardstock
  • 1/2 Mönsterpapper alt 2 st 150x150 mm
  • Dekorationer

Har jag glömt nåt viktigt?? Känns lite fattigt men det behöver det ju inte alls bli...beroende på hur mycket dekos ni lägger med. Hur gör vi med Quickutz? Får man använda det som man vill?

14 comments:

Petraso said...

wow va sköj jag älskar utmaningar och ni annar väl vilken färg det kommer utmanas från mig ha ha

Pernilla said...

Vem har skapat denna fina sida?
Kan det vara du millan?
Hade vi bestämt ny datum för pyssel, måste ha missat det.
Kul med utmaning.

Camilla said...

Va kul att ni gillar idén med utmaningen!

Yes Pernilla, det är jag som har gjort sidan. Borde gjort lite kort istället men detta var roligare...:-)

Pysselpinglorna said...

Det är bara jag och Malin Hjördis som har pratat om tiden ännu, så det är inte spikat. Hon kommer att skicka ut ett mail om det ganska snart. Sen återstår att se om det passar oss alla.

Camilla

Hjördis said...

Så tjusigt du gjort i ordning för oss Millan :-)
Utmaningen låter som en toppen idé.
Jag tänkte sätta mig nu och maila alla om den 7 mars.
Jag kan bidra med prima blommor som vinst...jag har ett gäng *s*
Kram Malin

Karma said...

ja men detta är ju för kuligt!! HIHI! JÄTTEBRA IDÉ. Gillar verkligen ideén med vår blogg oxå. KRAM mina pysselpinglor!

Petraso said...

jag älskar sidan va bra du är Millan vår blogg master!

Jag kan den 7 mars och vet att någon önskat sig petraso hjärtan så det kan nog komma i pris från mig... eller kanske jag kan hitta något skoj på jobbet!

Camilla said...

petraso-hjärtan är perfekt!! För min del funkar det bra 7 mars.

Anonymous said...

Från Rossanna

7 mars passar bra för mig.

Kul med bloggen...

Petraso said...

litet förslag vad utmaningen ska innehålla:

1 bazill kort( 1/2 cardstock)
1/2 mönsterpapper alt 2 st 150x150 mm bitar
några dekoration saker

sedan kör vi att man får ta valfri stämpel men inte göra några tillägg med dekoratioer givtvis 3d kuddar och fästmatrial..låter det bra?

Camilla said...

ja visst det låter bra...det var ungefär så jag tänkte mig. Jag lägger till detta i inlägget.

Petraso said...

Jag tycker att man får lov att stansa namn men inte andra dekos om det inte ligger urstansat med...
ingen brukar väl göra så över dekorerade kort...

ex på vad jag tänk i typ deko väg

1 Qk tag
3 primablommor
3 brads
1o cm band

eller ala petraso

1 grill pinne
15 cm hampa snöre
1 snäckskal
1 bit vitlöksnät

Det räcker... fast vi kan väl dra lott vem som får vems paket...

lugn ska inte köra för udda paket... så här första gången...

Camilla said...

Det tackar vi för Petra *fniss*

Anonymous said...

Oh vad roligt! Nu fick jag inspiration, jag ska genast starta en pysselgrupp när jag kommer hem till sverige igen, tack för tips och inspiration! Kolla in www.stampinup.com för mer tips och ideer! Kramar från Boston