Wednesday, March 7, 2007

Våra bidrag

Tack Hjördis för en jättetrevlig kväll hemma hos dig. Vilken kaka du bakat....mmm!

Här ser ni våra bidrag från kvällens utmaning. I inlägget nedan kan ni se hur två av paketen såg ut innan vi satte igång. Det är verkligen kul att få material som man själv aldrig hade valt. Vi bestämde att allt i paketet skulle med men om det krisar sig så fick man välja bort en sak.



Detta gjorde Rossanna av Camillas material.


Petras bidrag med Hjördis härliga blandning av papper och
dekorationer

[PETRA]
Jag är ju som alla vet förtjust i vitt svart och rosa…..Så jag blev överlycklig över paketet!
tänkte som dom andra nu kluddar väl Petra dit en Döskalle.. Nääää men lite trolskt blev det med Formas lilla prinsessa.


Fick med allt i paketet… det jag blev mindre nöjd med är texten…så jag kommer nog göra om den.


Hjördis fick skapa efter Rossannas materialbidrag



Petra chockade oss alla och det var inte en sushipinne i sikte.
Camilla fick Petrasos paket.

[CAMILLA]
Jag tyckte mycket om materialet även om det inte var något som jag annars hade använt. Jag fick två stora blommor som jag skulle ha med på kortet. Dessa klippte jag sönder och så fick det bli en stor blomma bakom stämpelmotivet. Jag brukar riva och chalka och rita sömmar på nästan alla mina kort men det stämde inte med dessa papper som är lite "modernare" än vad jag brukar använda. Jag får erkänna att jag fick inte med alla saker som Petra packat ner, för det var generöst! Det blev över floss, en rosa band och en knapp så jag fuskade lite ;-)

En mer utförlig beskrivning kommer från de andra tjejerna!

Ni får ursäkta den dåliga bildkvalitén då vi fotade i mörker under en lampa...x)

9 comments:

Petraso said...

Nu ser jag att du fuskade lite Millan mera men Hjördis lånade ju av dig...! Tycker det var bra med en utmaning på träffen fick ju gjort ett kort... visserligen inte super nöjd orkade ju inte stansa något... och är allergisk mot min handstil!

Camilla said...

Ja jag kom på det...fast det var du som lovade bort tagen till Hjördis...:-)

Kan tillägga att jag är väl inte heller helt nöjd men så får det blir vid utmaningar! Svårt när man inte valt material själv. Tycker att ditt kort blev toppen!

Petraso said...

Jag tyckte det var superskoj md utmaning... du kommer man ju i gång i "karmteg" fart....

dricker kaffe nu mellan Thildas voumeringar..." fint ord för ....." pysselsugen men får ta och röja i dag.

♥ Pia... said...

Ahha nu förstår jag hur det fungerar...får jag länka dej..

Karma said...

jättefina kort ni gjorde Pinglorna! nästa gång får jag oxå vara med, längtar tills nästa träff. Har vi förresten bestämt nåt datum?

Kramis

Pernilla said...

Datum kommer strax.

Rossanna said...

Det var faktiskt ganska roligt att få använda kreaktivetetsknölarna till max. Och resultatet blev ju faktiskt ganska OK:)

Anonymous said...

Snyggt pysslat tjejer!

Anonymous said...

Vad fint ni gjort allesammans.
På tisdag har vi vår första organiserade träff med utmaning komponerad av Noor. Ska bli spännande.